FORUM PRZENIESIONE: www.newempires.gq
Tak sobie pomyslalem ze Civs afrykanskie nie moga byc za dobre... I ze civs amerykanskie nie maja stajni...
Cywilizacje afrykanskie nie mialy wyposazenia wojskowego na dobrym poziomie jak w Europie, Bliskim Wschodzie czy Azji. Dlatego mozemy zrobic myk i zabrac im z tech tree cala kuznie
Mali to u nas cywilizacja typowo handlowa i pomocnicza a songhaj jednostek lekkich i wojny podjazdowej.
Mozemy zabrac im kuznie i to bedzie dobre w tym przypadku unikalne i ciekawe
Co wy na to??
Offline
Nawet ciekawa idea, tylko pytanie czy coś takiego niechcący nie osłabi zbytnio Songhaj i Mali? Ja bym dał im kuźnię, ale z odkryciami tylko do ery Feudalnej. Trzeba też pamiętać, że civki muszą być zbalansowane, więc subsaharyjczycy powinni mieć gdzieś buffa.
Offline
mysle ze zeby zabrac kuznie to juz zupelnie...
np. obu civ dac bonus ze jednostki maja iles wiecej ataku w zaleznosci od ery ale nie posiadaja kuzni
Offline
Mysle ze jak zabieramy kuznie to zupelnie...
mozemy dac obu civs taki bonus ze jednostki maja np iles ataku wiecej w zaleznosci od ery ale nie posiadaja kuzni
Offline
Kuźnia musi zostać. Przecież Mali i Songhaj były dość rozwiniętymi państwami z wpływami islamskimi. Nie byli jak plemionka afrykańskie, które walczyły łukami i dzirytami.
Offline
Nie sadze te panstwa byly dobrze rozwiniete, nawet bardzo dobrze
ale na tle innych plemion afrykanskich. Natomiast na tle Europy i Azji mniejszej jak i Saracenow to juz nie tak bardzo... Mysle ze mozna im spokojnie zabrac kuznie i dac im w zamian jakis mniejszy bonus czy cos
Offline
mhm... ale to juz nie bedzie to samo no w sumie sam nie wiem...
Offline
Pomysł Azure jest dobry. Hmmm może dla utrudnienia kuźnia powinna być droższa?
Offline
mysle ze tak nie mozemy zrobic... Bo nie mozemy za przeproszeniem udupiac jakiejs civ
W songhaju trzeba mocno ograniczyc piechote, a w mali konnice
Kurcze dziwna sytuacja. Ja bym byl dalej za tym by zabrac im kuznie ale dac cos w zamian... np ze kilka tech z kuzni z ery feudalnej jest za darmo ale w erze zamkow. A w erze imp czesc tech jest za darmo z ery zamkow... nie wiem...
Bo jakbysmy zabrali kuznie to bylaby to widoczna ciekawa zmiana a tak to tylko zabranie paru tech trzeba pomyslec
Offline
Heh, widzę, że macie tutaj nie lada orzech do zgryzienia. Powiem tak: kuźnia w tej grze to właściwie podstawa, która nie rzadko przesądzała o wyniku bitwy. Najlepiej byłoby, gdyby nic z nią już nie kombinować i zrobić tak, jak to było do tej pory w grze, a więc ewentualnie ograniczyć tym cywilizacjom pewne ulepszenia z ery imperialnej.
Yufus napisał:
W songhaju trzeba mocno ograniczyc piechote, a w mali konnice
Tak więc: w Songhaju zabrać Blast Furnace oraz Plate Mail Amor, a w Mali Blast Furnace oraz Plate Barding Amor (a więc tylko te ulepszenia imperialne z kuźni). W ten sposób już wystarczająco osłabicie te cywilizacje! Nie można uciąć aż tylu, ile zaproponował Azure:
Azure napisał:
Feudal: wszytkie 5 ulepszeń
Castle: 2 lub 3 ulepszenia
Imperial: brak
To byłaby rzeź tych cywilizacji. Poza tym, zawsze można zrobić też tak, że oficjalnie cywilizacje te będą słabiej rozwinięte cywilizacyjnie, co skutkować mogłoby tym, że np. technologie z kuźni zamiast złota kosztowałyby drewno bądź kamień (myślę, że z kamieniem byłoby ciekawiej). Nieoficjalnie wszystkie ulepszenia (bądź lekko ograniczone, o czym już wspomniałem wyżej) byłyby dostępne i działałyby w normalny sposób. Można byłoby to potraktować też jako bonus dla cywilizacji afrykańskich.
Jeśli jednak faktycznie myślicie nad udziwnieniami i chcielibyście koniecznie zabrać im tę kuźnię, to myślę, że byłaby też i taka możliwość. W tym przypadku jednak należałoby to jakoś rozsądnie zastąpić. Nasuwają mi się tu trzy pomysły:
1. Chyba najciekawszy. W każdej erze, poczynając oczywiście od feudalnej, cywilizacje afrykańskie mają dwie dodatkowe technologie do odkrycia, które mogłyby się np. nazywać: „zdolność przyswajania obcych technologii ofensywnych” oraz „zdolność przyswajania obcych technologii defensywnych”. Ta pierwsza w feudalu posiadałaby: Fletching oraz Forging (w feudalu kosztują odpowiednio: 100 fooda i 50 golda oraz 150 fooda), która w sumie kosztowałaby więc 250 fooda i 50 golda. Ta druga z kolei w feudalu posiadałaby: Padded Archer Amor, Scale Barding Armor oraz Scale Mail Armor (odpowiednio za 100 fooda, 150 fooda oraz 100 fooda), co w sumie dałoby wartość 350 fooda. Tak samo należałoby zrobić w erze zamków oraz imperialnej. Jedyną zagadką byłoby jedynie miejsce wynalezienie tychże technologii. Osobiście zaproponowałbym tak: jedna z tych technologii z feudala w baraku, druga w strzelnicy, te z ery zamków w uniwersytecie, a te z imperialnej w zamku. Oczywiście nazwa tych technologii byłaby dowolna. Ta moja jest raczej za długa. Co Wy na to? Jak myślicie?
2. Można by ustalić jakiś automatyczny czas pojawiania się tych ulepszeń, np. co 3 minuty od momentu uzyskania danej ery, a więc dajmy na to: jeśli ktoś uzyska feudal w 11 minucie, to odpowiednio w 14 dostanie Fletching, w 17 Forging, w 20 Padded Archer Armor, etc. Oczywiście należałoby w takim wypadku zastanowić się nad kolejnością ulepszeń oraz czasem oczekiwania na nie. Ktoś mógłby np. powiedzieć, że wszystko fajnie, ale te ulepszenia nie dość, że będą za darmo, to jeszcze nie będą nawet wymagać kuźni. To prawda, ale trzeba też pamiętać, że na ostatnie ulepszenie będzie trzeba czekać aż 15 minut od momentu osiągnięcia danej ery, a więc w castlu i impie może to być jednak minusem. Ten motyw wymagałby jednak mnóstwa testów, sprawdzania i analiz, aby był zbalansowany i osobiście raczej bym go nie polecał.
3. Ostatni pomysł byłby chyba najtrudniejszy do zrealizowania pod względem programistycznym, gdyż wymagałby analizy kodu. Już tłumaczę, o co chodzi. Cywilizacje afrykańskie mogłyby posiadać bonus, który mógłby się nazywać: „umiejętność asymilacji”, a który sprawiałby, że kraje te pozyskiwałyby ulepszenia z kuźni w zależności od tego, co posiada przeciwnik, z np. 2- minutowym opóźnieniem. To byłoby ciekawe zwłaszcza w 1 vs 1, gdyż sprawiałoby, że nie warto byłoby korzystać z kuźni przeciwko tym cywilizacjom. Problemem byłyby jednak gry zespołowe, w których to mogłoby się okazać niemożliwe określenie bezpośredniego przeciwnika i jednak bądź, co bądź, gdyby jednak ktoś się decydował na ulepszenia w walce z tymi civkami, to byłby znacznie w plecy z jedzeniem i złotem. Podsumowując więc, ten pomysł również wydaje mi się nietrafiony.
Ok, to chyba tyle. Zaproponowałem możliwości rozsądne i sprawdzone oraz nieco udziwnione. Decyzja w tej sprawie należeć będzie do Was.
Offline
Bardzo ciekawe to co wymysliles
Rozpisze to wg pomyslow
A wiec:
1. Napisales ze to chyba najciekawszy pomysl i sie z tym zgadzam. Choc wg mnie niepotrzebne jest zbyt wielkie komplikowanie wszystkiego. Chodzi mi o budynki w ktorych owe nowe technologie bylyby wynajdywane. Mysle ze powinny byc to te same budynki poczawszy od ery feudalnej.
Mamy do dyspozycji budynki wojskowe, TC, ale TC sie nie nadaje chyba.
mysle ze ulepszenia pancerza i ataku dla danych jednostek powinno byc wynajdywane w budynkach wojskowych kazdej jednostki. Natomiast technologia Kucie i jego dalsze ulepszenia powinny byc wynajdywane albo w koszarach (bo to pierwszy budynek wojskowy) albo w TC. Lub w zamku i ograniczeniem dla tych civ bedzie ze Kucie bedzie mozna odkryc dopiero w catle.
A wiec w koszarach i w stajni w kazdej erze byloby po jednej nowej technologii
Z tym ze u Songhajczykow w imperialu zabralbym zbroje plytowe i pancerz dla lucznikow dzialalby tylko na lucznikow konnych.
U Malijczykow zabralbym wiecej. Dlaczego?? Chcemy by Mali byla civ pomocy i handlu. Zeby sama byla ograniczona w walkach ale dobra np. w grach 3 vs 3, gdzie gracz srodkowy czesto pomaga dwom innym i mniej udziela sie w walkach. Chodzi o to by Mali mialo dobra gospodarke ale slabe wojo. To bylaby ciekawa cywilizacja ktorej nie znajdziemy w AoE i AoFE
U Malijczykow bylbym sklonny zabrac nawet wszystkie cztery tech z ery zamkow i ery imperialnej dotyczce piechoty i konnicy.
I krotko wyjasnie Mali swietnie gralaby w grach 3 na 3. Wspomaga reszte graczy i ma bonus zespolu dla szybkosci karawan co sprawia ze gracze kozystaja szybciej z handlu z Mali. Poza tym mali mialoby w miare dobrych lucznikow co sprawialoby xe jako gracz w srodku mogliby wspomagac kolegow swoimi lucznikami na tylach. W grach 1 na 1 mali nie mialoby szans ale nie od tego ta civ
Co wy na to?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
I jeszcze pomysly 2 i 3.
Dosc ciekawe, ale...
To nie sa wg mnie rozwiazania do AoCa :/ takie cos jest niby fajne ale nie pasuje do stylu i ogolnie zasad rozgrywki jakie sa w AoE
Offline